Jag tänker inte på träning,jag tänker på choklad och annat onyttigt

Jag begriper mej inte på dom som
envisas med att avge en massa
nyårslöften till höger och vänster.
 
Iaf inte när det kommer till löften om
att bara äta hälsosamt och DESSUTOM
starta den 1:e januari.
(såvida man inte är halvt galen vill säja) ;)
 
Jag menar,det är ju fanimej helt uppåt
väggarna korkat med tanke på att det
högst troligt finns en hel del goda och
icke så värst nyttiga rester kvar från
nyårsfirandet.
 
Vore det inte smartare att isf börja sitt
s.k "nya liv" efter trettondagshelgen,
förslagsvis som i år,den 8:e januari
eller så.
 
Varför just en onsdag en vecka senare
kanske ni tänker!
Varför inte säjer jag.
Att börja allt jävla nytt en måndag är ju
lixom dömt att misslyckas.
Om man nu prompt MÅSTE starta en
massa konstiga projekt överhuvudtaget.
 
Näevars,för egen del nöjer jag mej än
sålänge med tanken om nåt bättre,NÄR
det ska börja och för den delen kanske
oxå sluta är oskrivet tills JAG bestämmer
att det är så!
 
Varför krångla till och hålla på,lagom är
väl iaf ganska bäst va.
 
Ingen annan än jag lider väl mest IFALL
jag äter som en häst och inte ens skiter
som en råtta.
 
Kommer tid kommer råd,och för egen del
har jag varken kommit till rätta tiden eller
givit mej själv en massa råd inför nya året.
 
Det blir som det blir,och tills dess jag eventuellt
inför nån förändring,så får jag själv stå för
konsekvenserna som isf uppstår.
(som ny klädgarderob & vinsch typ)
 
Nu ser vi till att försöka va snälla mot andra,
och i första hand oss själv.
Resten brukar ordna sej,tror jag.
 
Det blir åtminstone inte full pannkakssmet
om vi försöker vara positiva och flina lite
extra emellanåt.
 
Löften eller ej,här kommer en kram från mej
med hopp om ett superbt 2014!
 
PUSS!
 
Och,utan att skämmas det minsta kommer jag fortsätta låta
snålvattnet rinna till och käka Béasås precis när jag vill!
 
"Halleluja"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0