Fredagens "Kick Off"

Igårkväll i snöyran kom som bekant DLV
hit,för vi skulle ha en liten "Kick Off" 
anno 2014 hade vi bestämt.
 
Trött och utarbetad fick hon sätta sej till
dukat bord och sen kunde kvällen börja.
 
Notera gärna,att jag sett till att det fanns en kanna
vatten på bordet oxå!
 
Faktum är att jag inte kunde räkna till HUR många ljus som
va tända,och det va inte bara för mysfaktorns skull.
Det var fortfarande lika jävla kallt härinne,fastän den
förbannade pumpen i källar´n skulle ha funkat vid
den tiden!!!
 
Sallad Deluxe stod på bordet och bara väntade på att
få ätas av.
 
Till detta severades tagliatelle med ugnsstekt ytterfilé i
gräddostsås toppad med knaperstekta kantareller och persilja.
Behöver jag tala om att den "hittepåmaten" gjorde saker
i munnen som det absolut inte behövdes det motsatta könet
att närvara vid!!!
 
Lite frukt efter den goda maten smakade superbt till
varsitt glas vin!
 
En salig blandning med snacks har ju ingen dött av heller,
iaf inte i måttliga mängder och blandat med en hel del prat!
 
Kaffe & dessert får man naturligtvis inte glömma,så jag
serverade en liten creme brülé med lättvispad grädde
och passionsfrukt.
Tyvärr gick min sönder lite i upplägget,men vafan,den 
slank ner ändå så det är ju huvudsaken.
 
Vi hade en massa punkter på dagordningen,och som ni ser
började det bra.Glasögonen på plats...
 
Sen gick det lite överstyr,för det fanns så jävla mycket andra
och världsligare saker att diskutera!
 
Punkten "strategier" har vi här gått igenom,sen sket vi
faktiskt i resten och bestämde att det får bli en Kick Off
del 2 snart.
DÅ kanske vi kommer lite längre,om inte annat så till
punkt 2 iaf!
 
Mätta,glada och väldans nöjda med kvällen/natten trots 
att vi inte ens hunnit med en bråkdel,sa vi hej då och
DLV traskade hem till sej i den fortsatta snöyran!
 
Det va det det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0