Det nästintill omöjliga hände igår

Vaddå,vaddå,VADDÅ undrar ni kanske!
 
Visst förstår ni,Majso gick på en eftermiddags-
promenad bara sådär hux flux.
UTAN att ha blivit hotad till livet eller slagit
vad om nåt.
 
Idag har jag svinont i mina benhinnor,så
det blir högst troligt ingen spontanprommis
idag iaf.
 
Fast,som gammal fotbollsspelare VET jag ju
iof att jag tränade trots en jävla massa värk
efter avslutade pass och matcher.
 
Å andra sidan är det länge sen och helt andra
tider nu lixom,man är som sagt inte 17 längre.
 
Hur mycket jag än skulle önska att jag hade
samma ork som då och att det vore en gnutta
mer go i kärringen,så NEPP,hon är tant nu...typ!
 
I vilket fall somhelst så låtsas jag det emellanåt,
det känns alltid bättre med nån slags ursäkt
inför mej själv.
 
Hur andra beter sej är ju upp till dom,inte för
en sekund lägger jag mej i om folk springer 
tremilen före frukost och avslutar med ett
rejält och svettigt spinningpass innan sänggående.
 
MIN plats är vid bryggar´n,och möjligtvis att jag
"kanske" skulle kunna hasa mej ett par meter
till gymrummet och träna tuttmusklerna ett
par minuter....i veckan.
 
Det vet väl jag,att det inte finns nåra genvägar
till snyggare kropp och välmående,å andra sidan
föddes jag ju som ni vet med perfect genes,så
jag känner ingen akut brådska...än!
 
En sak har jag dock lovat mej denna fredag,och
det är att dricka vatten till maten,MER ska vi inte
överdriva och ta i.
 
Joråsatte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0