Tack för det SMHI

Vilken kväll,och vilken natt jag haf,innan
jag äntligen vid tretiden kunde sjunka ner
med huvudet på kudden och slappna av.
 
Jomenvisst då,"Lilleman" som skulle ha
kommit hit och käkat igårkväll,fick istället
för sej att hjälpa nån och va typ "taxikurir".
 
Men sa jag,vart ska du då?Och hur långt 
ska du åka?
 
"Nånstans uppåt Stockholm svarar han"!
 
Eh,nånstans uppåt Stockholm lixom!
 
Det visade sej iaf att han skulle norr om
Gävle.....
 
Efter diverse samtal med mej,och dessutom
olyckor som försenat,kom han så fram.
Men,sen skulle han tbk mitt i natten oxå.
 
Ärligt talat,jag gillar´t inte,och innerst inne
är jag värsta lilla hönsmamman.
Spelar ingen roll att jag försöker koppla av
och intala mej att andas lugnt.
 
När sen messet kom vid 02.52,herre jävlars
sicken lättnadssuck jag drog då.
 
M.a.o känner jag mej lite halvt seg idag...
men glad,lättad OCH lycklig över att allt
gick bra inatt!
Att sen få vakna av att se solen,det blev
lixom en fullträff!
 
Nu ska jag packa in beställningar som ska
delas ut lite här och var.
Kanske hittar jag nån ny lykta eller glasgrej
att sätta gravyrpennan i oxå,vem vet!
 
Soliga lördagskramar från "mamma höna" ♥

P.s:jag sparade förstås av den hemgjorda
pizzan,så "Lilleman" kan få äta av den ida´!
 
Mer än nöjd över att sista beställningen för nu äntligen blev klar igår!
JIPPI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0