Det kommer en sommar i år oxå

HUR sommaren blir vad vädret beträffar,
det vet man ju aldrig,men det man vet
med all sannolikhet kommer hända är
det finns dom som ska gifta sej,sluta
skolan och ta studenten.
 
Det i sin tur har redan börjat generera
i lite graveringsbeställningar för min del.
 
Häromdagen trillade den första bröllops-
graveringen in,och igår kom nästa.
 
Jag uppskattar verkligen folk med sån
framförhållning,för fy satan vad det är
great för en sån som jag.
Nu kan jag lägga upp en plan och VET
exakt hittills VAD och NÄR det ska stå
klart på bordet.
 
Dessutom hinner jag kolla ut vilka glas
som lämpar sej bäst och på så sätt ha
en dialog med köparna i GOD TID!
 
Faktum är,att både förarbetet OCH själva
graveringen tar sin tid,det är inte nåt man
bara hafsar ihop på en pisskvart precis.
 
Nåväl,jag är iaf jävligt tacksam som får den
stora äran att förgylla någon/någras dagar,och
att man vänder sej till mej,shit vilken fin
komplimang.Rörd och stolt blir jag inombords.
 
Igår tog jag dock lite graveringsledigt,gick
omkring och såsade mest hela da´n om jag
ska va ärlig.
Jag tvättade iof ett par maskiner åt "Lilleman",
och vid 21 tiden släntrade han in och fick både
(sen) kvällsmat och Carte D´orglass av mami´n!
 
Avslutade med att se Kalla & gänget vinna guld
i skidstafetten i nån repris,och blev aningen
tårögd över den bedriften.Wow lixom!
 
Idag måste jag nog se till att få åtminstone "nåt"
gjort i verksta´n,för det ligger oxå en beställning
som ska till Kungsör och väntar på att bli klar.
 
Dagens ord:
Även om det är grått ute,se till att inte 
era sinnen är det!
 
KRAM ♥
 
En repris på fredags fikastund kanske skulle sitta fint sen!

Kommentarer
Postat av: matilda

du är så snäll mamma. som ställer upp och hjälper alla runt omkring dig jämt utan att kräva något tillbaka-superwomen! Snäll du är som ställer upp och hjälper rasmus men mat och tvätt och allt där emellan- stolt att ha dig som mamma <3

2014-02-17 @ 15:28:43
Postat av: mami svarar:

Tilda:tack gullunge ♥
Klart jag gör det jag kan :)
Puss & kram ♥
P.s:Och jag är stolt över er alla 3 ♥

2014-02-17 @ 19:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0