Platt,plattare,pannkaka

Jaha,då va det dax igen för lite kläm,
känn och tryck ihop.
 
Jag snackar förstås om mammografi.
 
Förra året gjorde jag oxå en sån check,
men nu har dom visst gratisifierat just
dessa undersökningar och då kom jag
tydligen in typ först i systemet.
 
Såklart jag går fastän det inte är vanliga
treårsmellanrummet i kallelse.
 
Får och har man den förmånen vore det ju
rentav korkat att INTE ta den.
 
Förvisso har jag lite mer hull i tuttarna än
sist jag var,men å andra sidan har jag aldrig
varit speciellt kinkig eller så.
 
Jag hoppas ju verkligen att ALLA som blir
kallade ser till att bli undersökta,och nu när
det inte kostar ett öre,så kan man inte skylla
på kostnad iaf.
 
Visst,150 spänn var 150 spänn,men nog kan väl
alla lägga undan ett par spänn i månaden under
en treårsperiod för att ha råd med en så viktig sak.!

Nu behöver man (dom som inte gått förr) inte
längre tänka på att plånboken kanske gapar tom,
det är bara att pallra sej dit faktiskt.
 
Att underhålla sej själv och ta varje erbjudande till
sej,ser iaf jag som en självklarhet i det här sammanhanget.
 
Och dessutom får jag idag oxå tillfälle att sammanstråla
över en fika med "Vattenflickan",så det blir lixom en
win win situation.
 
Tror förresten jag döper om det till "mommografi"
istället,det låter ju lite gulligare och så är jag ju
mommo numera :)
 
Tur att det inte går till såhär,jag hade aldrig fått
ner mina tuttar så långt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0