Lilla kak & godismonstret

Hipp som happ stod han här i hallen igår,
mitt lilla troll och tillika världens goaste unge.
 
Såklart jag pratar om Wille,vem annars.
 
Efter att ha intagit en nybakt fralla,lät vi hans
mamma få en stund för sej själv,och då passade
vi två på att göra nougatchokladbollar.
 
Smöret som ska va PÅ mackan är förstås godast att äta direkt!
 
Smeten fick högsta betyg,jorå,vill man va riktigt säker på att
ha lyckats med kakor och annat smaskigt,då sätter man prov-
smakaren Wille på uppdraget.
Och det han ratar...det är inte värt att servera.
 
När sen fikastunden var över,blev det dax
för Wille att åka hem till pappan,men först
följde han med och hjälpte mej handla lite
till fredagskäket.
 
"Kan du skratta lite Wille"....och ser man på,det kunde han.
Han rättare sagt la av ett tillgjort grin precis i rättan stund!

När inköpen klarats av vinkade vi hej då
och ses en annan dag.
Jag fortsatte till mej och började förbereda 
lite käk,vilket ju hör till fredagarna.

Mitt i stöket kom "Lilleman",det är som om han
känner på sej att det vankas mat,så han fick förstås
en egen tallrik med mamis goda hittepåröra!
 
Nu har vi så lördag på besök,och för er som tror
att jag tog sovmorgon,kan jag berätta att så icke
är fallet.
Klockan 07.16 stod jag i högsta hugg med elvispen
och fixade en vit chokladfluff,och sen va det hög tid
att fylla gårdagens bakade tårtbotten.
 
Undre lagret med hallonmousse och det övre med vit chokladfluff.

Nu ska den dära få vila till sej lite i kylen innan
det blir dax att spackla och dekorera,måste bara
hitta lite vit sockerpasta och diverse andra grejer.
 
SÅ,jag tar mej väl lite mera kaffe och gnuggar
"vart-har-jag-alla-grejer-knölarna" en stund.
Gevalia brukar nämligen lösa det mesta!

Puss & kramlördag på er,och halleluja för
ytterligare en morgon UTAN snö...HAPPY ME!
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0