Det kanske blir en godisdag...eller bara prat i kvadrat!

Det är fan inte lätt att hinna klämma in allt
man vill i juletider som dessa,för aldrig har
väl dygnen varit så förbannat korta som nu.
 
Idag har jag iaf träff med Eva nåra socknar
härifrån,och det är väl tänkt att vi ska försöka
åstadkomma åtminstone en sorts julgodis.
 
Nu vet man ju aldrig hur det blir när vi två
kommer ihop oss,det kan lika gärna sluta
med att jag varken tagit fram grädde eller
kastruller och att vi inte ens hinner med det
vi tänkt prata om.
 
Finns nog ingen som fyller ut mina meningar 
med helt andra och som har så jäkla mycket
i hårddisken som hon.
 
Börjar vi avhandla ett ämne så är vi efter en minut
redan inne på ett sjunde,och till slut blir det som
en karusell full med olika djurben och arter,så
det är inte konstigt att vi aldrig kommer fram till
kontentan av i stort sett nånting!
 
Fast,trevligt och jävligt energiberikande ÄR dock
ALLTID våra träffar,så vare sej det blir nåt godis
eller inte,går våra dejter inte av för hackad mandel.
 
Jag borde förvisso inte ens provsmaka en endaste
godissnutt,det här året har varit nån slags upp & ner år
i alla möjliga sockeravseenden.
För att inte tala om hur många kalorifällor jag fastnat i!
 
Å andra sidan,det kommer ett nytt snart,det där som
lurar runt kröken och då "kanske" jag tar tag i det som
inte alls är kul att tampas med!
 
Nåra nyårslöften kommer jag dock ALDRIG avge,det
är ju bland det töntigaste som finns,och dessutom
som gjort för att man isf misslyckas innan man börjat!
 
Puss & tisdagskolakramar ♥
(...eller fudge kanske!)
 
Smörkräm är ju oxå jävligt gott!!!
Och cupcakes,och......................................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0