Det är mycket Wille nu

Hade bara hunnit med att servera "Lilleman"
frukost,diskat och ställt iordning mina alster
samt förgraverat en stund,så stod Wille och
hans mor i farstun.
 
"Hallå" hörde jag i dörröppningen och in kom
han med nallen stadigt i ena handen.
 
Sen var det full rulle som vanligt.
Skåp som inspekterades och hundar som
skulle pussas på.
Traktorn hittade han oxå,och jag fick köra
ikapp med den lilla leksaksbilen.
 
Efter det tyckte jag det var hög tid att lära 
honom säja "mormor är bäst",och det dröjde
inte alls lång tid innan den frasen satt som en
riktig spetsnäsduk i ena bröstfickan.
 
Joråsatte,man ska lära dom tidigt!
 
När kvällsmaten var uppäten kom den lilla
trollungen ihåg att mormorn har ett badkar,
så av med kläderna i en rasande fart och i
bland muggar och bunkar att ösa vatten med.
 
Gissa vem som var mer uppspelt än ett helt
tivoli när halva flaskan välling intagits?

Just det,så det fortsatte med enmansshow i
köket här.
Han sysselsätter sej själv den lilla raringen,och
helt plötsligt då han plockat ner tre magneter får
jag se hur han klappar händerna och utbrister:
"JIPPI"!
 
Snacka om att man bubblar av skratt och blir
sådär tokglad i hela kroppen.
Älskade skitungen där ♥

Efter dryga timmen då jag suttit med honom i knäet
en stund och vi kollat på "HEJA" (Bamse),så slocknade 
den lilla duracellkaninen och jag kunde bära in honom
till hans säng.
 
Där låg han så gosigt,med snyggaste "efter-badet-frillan"
på mormors filtar och med nallen i stadigt grepp som vanligt.
 
Det här med barnbarn är ju som jag brukar säja,ett
helt smörgåsbord fullt med godsaker,och idag fortsätter
jag "smaka av" dom bästa bitarna,och troligtvis blir
det ännu mer sött,för jag tror minsann vi ska baka lite oxå!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0