December utan D-vitamin

Nu vet jag vad jag önskar mej i julklapp.
 
Egentligen ska vi ju inte hålla på med sånt,
men det här är ett nödläge.
 
Ge mej en sol för fan,och helst i förskott.
 
Det här med gråmulen himmel och halvduggregn
dagarna i ända äter upp mej inifrån.
 
Snö vill jag som sagt inte ha,den gör mej mer
nedstämd än den grå himlen tyvärr!
 
D-vitaminer kanske inte vore så jävla dumt att
införskaffa kanske.Kan väl knappast göra att man
mår sämre iaf.
 
Förresten,på tal om allt och inget,har det varit
fullmåne nu?
Inatt har jag nämligen bara blundat till ett par ggr,
inte gjort annat än vridit mej som en galning bland
lakan och kuddar.
 
En rent förjävla jobbig natt m.a.o!
 
Tur att jag var smart och gick upp lååångt före tuppen
ändå,för då kunde jag ta fram frukostbröd i tid och
förbereda till en mugg varm choklad.
"Lilleman" kommer nämligen på måndagsfrulle idag.
 
Alltid en ljusglimt i denna trista grådasstid!
 
Alla har vi våra små dilemman,dom stora kan vi ju ta
och avhandla en annan gång...eller inte alls!
 
Välkommen måndag dårå och ta hand om dej
därute i vida världen,eller i närmsta lokaldelen.
 
PÖSS!
 
Färska räkor på pepparkaka...jo,det ÄR gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0