Willedagar

Idag & imorr´n ska jag hänga med Wille.
 
Det är sånt mormödrar är till för när dom
små föräldrarna jobbar och barnen inte har 
nån tillsyn.
 
Den lille skrutten ska snart skolas in på dagis,
så jag passar på att umgås lite med honom nu
när det fortfarande är sommar och vi förhoppningsvis
kan vara ute i solen som jag så påpassligt beställt
dom kommande dagarna.
 
Jag ska dessutom lära honom en massa nya ord.
Ungar i den åldern har ju en förmåga att snappa
upp precis ALLT man säjer och gör!
 
Det blir kul för mamman och pappan när dom
kommer hem och får höra att han säjer glasgravering
och multinationella företag...typ!
(skitstövel är inte lika roligt,om än ganska användbart)
 
Vore ju toppen om jag kunde få honom blöjfri på
dom här två dagarna oxå,för fy satan så dyrt det
är med sånt.
För att inte tala om hur sopberget växer i takt med
fler användardagar.
 
Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska göra när den
lille ungen sover middag,han är förvisso ingen långsovare,
så jag får väl ta mej lite kaffe och kanske en god bit kaka.
 
Jag bakade nämligen igår,så lite smaskigheter har
jag förstås tagit med mej.
 
Om inte annat,så kan ju hans mor & far smaka ett
par sorter till kvällskaffet,sånt är väl alltid trevligt
när man jobbat en hel dag tänker jag!
 
 
Håll ut Wille,snart kommer jag ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0