Nya matvanor...typ!

Det känns nästan som att jag drömt det
där med kryssningsvinsten,så overkligt
eller rättare sagt märkligt men ändå helt
underbart är det.
 
Mycket har jag tävlat i mina dagar,och visst
har jag vunnit ett och annat,fast nu är det
ett tag sen sist.
 
Inte nog med att man får varsin goodiebag
med förhoppningsvis finfina och jävligt bra
grejer i då vi kryssar sen,det ska ju bjudas
på "skaldjursplatå" oxå.
 
Skaldjur!
 
Alltså,exakt vilka är det som ingår i den
kategorin?
 
Räkor fattar jag att det är,och hummer,kanske
krabba och så...men mer då?
 
Kan det va så att jag måste lära mej tycka om
nya grejer innan jag bokar resan?
 
Vore ju jävligt dumt menar jag att inte utnyttja
priset till fullo,när man nu äntligen vunnit ett!
 
Iof har dom säkert mackor till,men det är ju
inget märkvärdigt eller konstigt.
 
Ska man dricka champagne till skaldjur,eller
vatten?
För öl,det är fanimej bland det äckligaste jag
vet i drickaväg.
 
Kaffe tar man väl efteråt!?
Jag skulle faktiskt kunna va lite innovativ och
beställa en mugg Java,men man vill ju inte
bli idiotförklarad på direkten!
 
På tal om nåt helt annat,så fick jag besök av
Wille igår,han kom just efter att jag vunnit
första delpriset på morgonen,så en riktigt
uppåt och alert mormor va det som tog emot
med öppna armar och superenergi.
 
Tänk iaf vad som kan "göra" en hel vecka,
ett telefonsamtal och Willegos fick min
måndag att förses med glitter & glamour.
 
Nu kör vi resten av veckan,och så ska jag
se om jag kan snoka upp fler tävlingar,det
gav mersmak att vinna igår och än är kärringen
tydligen med i matchen!
 
Klädnypor är en rolig och billig leksak,lika skojigt VARJE gång att hälla
ut hela burken på golvet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0