När man vill slå en pensionär eller två!

Att det finns folk till precis vad somhelst,det
vi väl alla vid det här laget.
 
Och att pensionärer inte alltid är så förbannat
väna och rara blir man oxå varse både nu & då.
 
Det finns ett pensiopar här i hooden som både
är avundsjuka,griniga och allmänt jävla dumma
i hela skallarna.
 
Kärringen i synnerhet har problem om allt annat
än sej själv,vilket inte alls är charmigt.
 
Vet inte HUR många gånger hon frågat ut mej om
diverse grejer,med nyfikenstruten HELT öppen.
 
Och varje gång har jag klistrat på stora smajlet
och pratat bort hennes dumma insinuationer.
 
Jag menar,det hon tror och har fått för sej kan
hon ju gott få fortsätta tro,det skulle nästan va
taskigt mot henne att få sanningen slängd rakt
i den fula uppsynen!
 
Igår stod emellertid både hennes karl och hon
bakom mej i affären.
Karl´n började småprata lite med mej och jag
svarade svävande och inte på nåt sätt intresserat.
Jag visste ju lixom EXAKT vad som komma skulle.
 
Han dämpade sej och jag tänkte "äntligen" kanske
dom håller käften och engagerar sej i sitt istället!
 
Ha,DÅ öppnar kärringfan truten och börjar gagga.
Högt och tydligt med gäll,pipig röst.
Jag såg på henne att hon väntade sej ett helt annat
svar än det jag gav,för jag log bara brett och vänligt
och sa:
"Tänk om inte folk brydde sej SÅ om andra utan hade
bekymmer om sitt eget och viktigare grejer,så mycket
trevligare det varit då"!

INTE ett ord till från dumapan!
Inte så mycket som en suck hörde jag.
 
Gudarna ska dock veta att jag inget hellre velat än
att måtta in en karatespark rakt i fejset på kärringen.
(den kunde faktiskt ha rättat till vissa defekter oxå)
 
En spark så det känts rejält,och så skulle jag ställt
frågan om det kändes skönt,och sen bara gått min väg.
 
Jag gjorde´t inte,för jag antar att man inte FÅR slå
en pensionär.och dessutom har Gud iof straffat henne
på andra sätt redan.
Det hjälper förvisso inte mej att hon fått sitt straff,och
nästa gång hon öppnar sopnedkastet,DÅ jävlar ska
hon få en spark.
En spark i verbal form så hon tiger och hajjar vafan
jag menar.(om jag har tur vill säja!)
 
SEN,sen kanske jag avslutar med en liten slap in da face!
 
"Pensinärsjävlar"....skaffa er ett eget liv och sluta
parasitera på andra.Ni mår ju fan bara sämre av
att bry era redan skrumpna hjärnor med annat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0