Jävla skitskog

Tror ni det fanns nån svamp i skogen
igår,ELLER?
 
Inte så mycket som en halv flugsvamp
lyckades jag sniffa upp.
 
Förvisso va det jävligt torrt i juli,men lite
regn kom det ju vartefter,så "nån" liten
kantarell hade jag faktiskt trott mej hitta!
 
Det blev m.a.o en förbannat kort sejour
bland träden,men det doftade iaf härligt
och va avkopplande sålänge det varade.
 
Fick helt enkelt bege mej (oss) hem och
börja med fredagsmaten istället.
 
Orkade inte styra till det alltför mycket,så
jag skjutsade in en ytterfilé i ugnen och när
den var klar även potatisklyftor med lök och
en massa goda kryddor på.
 
Att jag sen blev lite lagom sugen på nåt sött
till kaffet kanske inte kommer som nån direkt
överraskning.
 
Jag fixade till en s.k chokladbollstårtesmet,men
la den i två mindre formar och kladdade lite glass
i mitten,sen ställde jag dom i frysen ett tag så det
satte sej rejält.
 
Inte fan orkade vi äta upp dom,för även om det
egentligen inte var mängder,så blev det stabbigt
och fruktansvärt mättande direkt iaf.
 
Såhär i efterhand tycker jag nog att hållningen ser en smula moloken ut,och
inte fan va det konstigt!
 
Toppade chokladbomberna med sås gjord på grädde och bubbly caramel-
chocolate.
(den där bubbliga chokladen ni vet,eller!)
 
Lite strössel gjorde sitt till slutfinishen,men å andra sidan blev ju inte allt
uppätet så det va ju skapligt bortkastat egentligen!
 
Idag bara MÅSTE jag fixa med sånt som bara
skjutits upp då jag helt sonika inte haft rätta
känslan för att sätta igång.
 
Jag "lånade" dock ut ett av mina favvocitat till
en vän,så "nåt" har jag iaf åstadkommit på sistone!
 
 
Hon blev tydligen nöjd över det jag gjort,så tillsvidare är jag tacksam och
skapligt tillfreds ändå.
 
Nu återstår som sagt bara att sparka sej själv
därbak och ta tag i alla kragar man kan hitta.
 
Inte det lättaste precis,men med lite envishet
kanske det funkar till slut!
 
Kramig lördag & pöss ♥
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0