Jag laddar inför morgondagen!

Jaha tänker ni,och vafan händer imorr´n då!?

Jorå,det är nämligen en väldigt speciell dag då,
för det är min och flera nära käras namnsdag.
 
Inte på något sätt nåns första namns dag,men
lik förbannat den viktigaste.
 
Karin hette nämligen min högt älskade och 
alldeles för tidigt bortryckta mormor,och just
därför uppmärksammar vi den dagen varje år.
 
När jag tänker efter,så hade det inte gjort ont
alls om jag fått Karin som tilltalsnamn heller
för den delen.
 
Funderar på om det kanske ska fixas nåt bak-
verk att bjuda intresserade på tills imorr´n.
För jag är nästan helt övertygad om att sötmormor
sitter nånstans och har uppsikt över mej och oss.
 
Inte nödvändigtvis på nåt fluffigt moln,det kan lika
gärna va så att hon sitter på kökssoffan eller i 
trädet utanför fönstret.
 
Paket är inte nödvändigt även om det ju är skoj
att få förstås,så antagligen köper jag nåt litet
till mej själv,rent symboliskt alltså!
 
Man kan inte få allt,men man kan åtminstone
få nåt man gärna vill ha.
Eller ännu bättre,nåt man absolut INTE kan va utan!
 
Strålande tider,härliga dagar.
Just för tillfället faktiskt redan förste augusti.
 
Smaka på morgondagens karamell,då är det
den ANDRE,och nummer TVÅ är mitt absoluta
lyckonummer.
Är det här en tillfällighet eller rentav förutbestämt?

Det kan man ju spekulera sej namnlös kring,för egen
del tror jag bestämt att det var förutbestämt redan
innan jag ens kunde säja mina namn.
 
Det blir nog en lott i grattiskuvertet imorr´n,eller
varför inte två LOTTORADER med joker för den
lyckobringande summan av 22 kronor.
 
Ja ni ser...tvåorna finns där HELA tiden!
Är det inte härligt så säj!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0