En roadtrip där dygnet suddades ut....typ

Aptidigt igårmorse ringde klockan,hade
knappt hunnit sluta ögonen innan det va
dax att hasa sej ur sängen igen.
 
Jag brukar normalt vid den här tiden lägga mej eller iaf
försöka få lite vila.
Nu gällde det istället att hitta morronfejset och fixa lite kaffe!
 
Runt 5.29 eller nåt hade det ljusnat rejält,och dom medhavda
mackorna smakade väldigt gott.
 
Nåra timmar senare var vi framme och rejset kunde börja!
 
Varor plockades i och ur vagnarna och överslagsräkningarna
gick inte riktigt ihop med tempot.
 
Jag softade mest och passade på att lattja lite med Morgan.
Han va stel som vanligt och reaktionen uteblev,så nåra jävla
chips med hans logga på köpte jag INTE!
 
"Stora" & Lill-Nisse hade dock fullt sjå att packa så mycket som
möjligt i sina vagnar.Det fattas tydligen en hel del i nya huset!
 
"Nisse" körde vagnen som en riktig supershoppare och....
 
"Stora" hade visst anammat exakt samma stil!
 
Jag passade sen på att göra mej av med lite kaffevätska,som
tur var hittade jag nr 2,och det är ju bra med turnummer.
MEN,den jävla stanken och det minimala utrymmet innanför,
gjorde knappast upplevelsen vare sej trevlig eller tursam.
(jävla snuskutrymmen)
 
"Mellan" va söt och övertog rattandet ett tag,och alla utom vi
två slöt våra ögon för ett tag.
Sova är väl skapligt överskattat iaf!
 
På eftermidda´n landade vi så åter hos "Stora" & Nisse,och här står 
Miss Augustishopper herself och visar stolt sitt "lilla" kvitto!!!
 
Mitt var som synes inte alls lika långt,men posera,det KAN jag!
 
Wille fick naturligtvis sin beskärda del från trippen,här en av dom ljudande
maskiner som finns i minst tusen modeller!
 
Jag passade på att vila mina gamla tantben i loungen och ta det lite lugnt,
innan det var dax för kvällsmat!
 
Barnvakten (äldremormor) som sovit över och hängt med Wille hela dagen
under vår roadtrip tackade för sej genom att hjälpa till med inlastningen
innan hon åkte hem.
 
 Lite senare dök även "Lilleman" och hans polare upp för att äta en bit mat
med oss andra.
 
Snälla kompisen hjälpte Wille gräva lite i sandlådan som äldremormor så
gulligt släpat fram under dagen.
 
Grillen tändes och maten doftade underbart där i kvällssolen.
 
 
Wille som varit duktig och ätit en HEL portion gröt strax innan vi kom hem,
petade iaf i sej lite maj och nån pommebit.
 
Sent omsider tackade vi för en HELDAG och styrde kosan hem till vårt.
 
Och inte förrän runt 01.30 låg min body i sängen igen.
Den som är aningen bright,kan ju räkna ut hur många
timmar den varit i farten.
Men,nu är det söndag och förhoppningsvis väntar en
god svampskörd i eftermiddag.
 
Skillnaden med den trippen är väl att den är gratis,och
sånt är ju alltid välkommet då spenderarbyxorna gjort
sitt och måste vila.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0