Den nakna sanningen

Lika fort som dom kyliga augustikvällarna
tycks ramla över en,lika snabbt om inte
snabbare kan den förbannade jävla herpesen
dyka ner och anfalla.
 
Den är iof inte ett dugg kylig,tvärtom,den är
som en het och stickande julidag i Turkiet.
 
Det är lixom inte så att "han" smyger sej på 
lite fint och frågar om det är läge med ett besök,
nej för fan,"han" kommer som en mycket otrevlig
ovän och bara tränger sej på när det minst passar.
 
Den här gången slog "han" sej ner nedanför
underläppen,och först tänkte jag att:
Fine,ska du nu ändå va här ett par veckor,så
hellre där än mitt på truten!
 
Tänkte jag alltså...i förrgår!
 
Nu har "han" emellertid börjat breda ut sej värr
än en Afrikakarta och är i södra Sudan nånstans
ner mot hakan.
 
Underläppen gav "han" inte heller helt fan i,den
är lika svullen som en getingstucken kycklingklubba!
 
Jättekul tänkte jag....INTE alls när jag vaknade imorse
och det kliade satan typ ända bort i nacken och den
dunkande känslan bara tilltog så fort jag reste på mej.
 
Känns förträffligt med ditt sällskap såhär på sensommar´n
tänkte jag.....ABSOLUT INTE och stapplade ut till bryggar´n!
 
Det hjälper inte ett skit med såna där plåster,och spriten
jag baddar med,den som kallas klorhexidin,den vill jag
inget hellre än hälla i mej för att döva inifrån!
 
Känns underbart,att man har en resa inplanerad snart!
....eller INTE alls faktiskt.
För vad jag vet var det inte en resa för "spetälska" som
bokades flera månader tillbaka!
 
VARFÖR kan man inte få herpes på t.ex stortån istället?
Om man nu prompt MÅSTE få den menar jag!
 
VARFÖR ska "han" (i mitt fall) ALLTID ockupera typ
HELA jävla fejset?
Är det kanske för att jag aldrig hittar mitt fejs i vanliga
fall,som "han" tycker det är kul med dom här förbannade
och alldeles urbota tråkiga OCH onda nedslagen!?
 
Jag vill inget hellre än krypa in under min stora sten
och komma fram igen när "han" är helt väck!
 
Men,att sitta där under och trycka i ett par veckor
kanske skulle bli väldans enformigt,och ensamt i
endast "det" sällskapet!
 
DET här är den nakna sanningen för NU,för inte
känner jag mej påklädd trots invasionen.
Näerå,bara naken,rädd och exposed.
 
Och jävligt,jävligt irriterad!!!
 
Och flugor är söta i jämförelse med herpes,så det så! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0