Vad gör man på en tisdagmorgon?

Man kan glutta ut genom fönstret och
se hur solen skiner t.ex.
Eller så kan man faktiskt gå barfota i
det daggvåta gräset om man känner
för det.
 
Själv dricker jag kaffe och väntar på
att bli uppringd av lokala vårdcentralen.
 
Min nattmedicin är snart slut,och jag känner
ganska starkt att jag vill fortsätta få ett par
blundar i ögona om nätterna framöver oxå.
 
Sen måste jag nog ta itu med nåra små
beställningar idag,har iof varit ganska 
duktig och förberett ett par stycken redan.
 
Det känns alltid skönt,och igår kändes
det ännu bättre,för när jag precis va klar,
så fick jag ytterligare en beställning.
 
Den här tiden på året och framåt sommar´n,
då händet det ju,att folk både gifter sej och
att ungar tar studenten.
Åtminstone i större utsträckning än på vinter-
halvåret menar jag!
 
För egen del hoppas och önskar jag att det
trillar in många beställningar tills dess.
Och så har jag ju själv en "liten" som tar
studenten snart,han kanske oxå vill ha ett
fingraverat glas framöver!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0