Tårtdagen närmar sej med stormsteg

Jag har ju som bekant lovat att fixa 
smörgåstårta(or) och vanliga tårtor
till ett kalas nästa lördag,och det är
inte utan än att jag börjar bli aningens
diarréig i magen faktiskt.
 
För det första är det inte bara planeringen
och frakten av smaskigheterna,det är själva
utformningen och dekorationen jag tänker
på oxå,det senare i allra högsta grad.
 
Ska jag va riktigt jävla ärlig,så drömmer
jag fan om HUR tårtorna ska dekoreras på
bästa och finaste sätt.
 
Har t.o.m typ skissat upp olika varianter
på diverse papper som ligger och dräller
lite här och var.
 
Jag har gjort mallar för att skära ut och
testa olika förslag,funderat på huruvida
jag kanske kan måla på kaffetårtsdekorationerna,
och inte minst försökt fixa en s.k tidsplan i 
iordningställandet.
Allt för att det ska funka så smidigt och lätt
det bara går.
 
Fråga inte hur jävla många gånger jag ändrat
i mina eventuella upplägg bara,för jag kan inte
själv räkna dom.
 
Det är väl helt naturligt (kanske),att man vill
få det tip top och utan komplikationer.
Jag skulle fan aldrig förlåta mej själv om
det inte blir bra till låt säja 99.9 %.
 
Vem vet,det kanske slutar med att jag i sista
stund står utanför nåt konditori och beställer
tårtor och levererar såna istället för mina egna.
 
Det vore iof katastrof med STORA bokstäver,
och nåt jag nästan har mardrömmar om.
 
Jag vill INTE göra beställaren besviken,men
samtidigt MÅSTE jag nog rucka nån hundradels
procent på min perfektionism,som så enerverande
lurar därbak i skallen,ja i hela ryggmärgen faktiskt.
 
Att jag sen när allt är klart troligtvis kommer ha
halva kylen full med dekorationer som jag inte
ens behövt använda,det får man väl se som en
bonus inför kommande bak,då slipper jag åtminstone
lägga tid på det pillet.
 
Om drygt en vecka ska ALL förhandplanering va klar,
det svåra är bara att jag måste lita på mej själv,jag
har varken råd eller lust att "provgöra" typ 4 olika
tårtor bara för att testa.
 
Å andra sidan,nån gång måste ju va den första
när man provar sej fram.
FAST,då MÅSTE det oxå bli perfekt och sitta
in i minsta detalj,DIREKT.
 
Wish me luck va,jag behöver det VERKLIGEN!
 
På tal om nåt helt annat:
En riktigt skön Valborg önskas er alla,själv
ska jag slänga ihop en kräftsoppa med sting,
och servera vitlöksbröd till.
 
Kanske,kanske att det blir en pannacotta
till kvällsfikat oxå,den som fixar grädde
får se,typ!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0