Skämskudden undanstoppad på obestämd framtid

Glad i hågen men med viss tveksamhet
inför körkortshämtningen igår,styrde jag 
kosan mot grannbyn.
Jomenvisst då,även om vi har postkontor 
här oxå,så har dom bestämt att det ska
hämtas nån annanstans,vilket jag förstås
tycker är ett jävla larvigt påhitt.
 
Men iaf,jag tänkte att eftersom jag ändå
är ute och far,så kan jag ju lika gärna
passa på att uträtta diverse ärenden.
 
Sagt och gjort,jag gjorde det jag skulle
och på hemvägen svängde jag in på
en parkering nära det aktuella postkontoret
som hade mitt kort liggande i nåt fack.
 
Döm om min förvåning när dörrjäveln är
låst.....()"//"&&%¤"%¤""(=) typ så kändes det
när jag läste:
Öppettider: 8.30-10-00  15.00-18.00.
 
Ameh förihelvete,vad är det för jävla tider
om man får fråga!??
VA VA VA???
 
FEM timmar för att äta mat och dricka lite
kaffe,det klarar ju jag på en kvart typ!
 
Visst då,det va bara att åka hem igen och
konstatera att det tydligen inte är meningen
att jag ska HA nåt körkort.
Sen i september har jag försökt få till det,men
näerå,har det inte varit fel på bilderna så har
nån av bokstäverna i förnamnet råkat få en 
miniyttepytteliten svans som knappt är synlig
men som ändå inte klarar godkännande.
 
Nu ger jag fan upp!
Fr.o.m idag har jag inte körkort,så det blir ju
billigt och bra.
Och dessutom sparar jag in på dagarna av
skam i den där 10-årsperioden jag nämnde.
 
Lika bra det kanske,så tänkte jag iaf igår em
när jag kom hem igen,och så satte jag fart
och bakade istället.
Fast först kom "Lilleman" och fick mat,han har
ju en så underbar mor!
(han kom btw en gång till för att få matlåda oxå)
 
När baket nästan var klart fick jag fikabesök,så
tisdagen blev ändå helt godkänd trots allt.
Och eftersom jag pensionärsvaknat senaste
dagarna (igår före 6),så kändes kudden extra
skön en bit efter midnatt.
 
Idag står nya utmaningar på schemat,för snart
kommer en av mina "extrasystrar" som vill
ha lite hjälp.
Vi får väl hoppas på att det går bra!
 
Onsdagsnyp i kinden & puss på er!
 
Och här är resultatet av gårdagens bakexperiment!
 
Skitfult spritsad frosting,jag vet!
Men spritsjäveln typ fastnade i fel läge....GAH!!!
 
 
 
Skulle nån mot förmodan känna sej sugen,så är "fiket" öppet.
Isf kan jag ju få veta hur det smakar och om det möjligtvis
blir godkänt betyg ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0