Nya uppdrag

Mitt i veckan står vi nu,och det
känns bara finfint tycker jag.

Humöret är på topp och solen skiner 
redan med full styrka.
Kan ju knappast bli bättre så långt.
 
Idag va det tänkt att jag skulle pimpa
balkongtaket lite.
Ameh fy fan så fult det ÄR.

Men,sent igårkväll fick jag en förfrågan
av min ena lilla svägerska i huvudstaden,
om jag möjligtvis kunde skissa upp en ny
tatuering till henne.
 
Tror ni jag blev nervös i trosan eller?
Jag menar visst,jag kan väl texta skapligt,
men när det kommer till att nån sen ska
ha mitt alster på kroppen,då blir det ju
aningen definitivt s.a.s!
 
Så nu sitter jag här och spånar galen,
suddar,kladdar,river mina hårtestar
och panikdricker kaffe i största muggen.
 
Mellan varven måste jag nog fokusera
på nåt helt annat,så det får nog bli lite
pill på "ballen" iaf.
 
Runt 12 kommer "Tightsbruttan" på visit.
Hon har haft jeans på sej senaste gångerna,
så jag får väl begrava ordet "tights" snart
kanske.Hon har helt plötsligt fått för sej
att hon inte gillar min benämning på´na.
 
Vad det beträffar får man å andra sidan skylla
sej själv en aning.Det är egentligen inte bara
så att man typ döper om nån precis.
 
Å andra sidan är hon slarvig med att kika
in här,så det hon inte vet lider hon ju inte av.
 
Nu ska jag frysa in gårdagens bakning,det
va nämligen så att jag letade efter ett
paket knäcke i skafferiet men hittade en
burk jordnötssmör,så det slutade med
en kaka istället för macka med ost.
 
Lätt hänt som en annan granne uttryckte sej.
För även om jag inte fick en macka i magen,
så blev det en burk i frysen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0