Muff...finns

För ovanlighetens skull,la jag mej tillrätta
i sängen strax före midnatt,slog som vanligt
på tv´n och hittade naturligtvis ingenting
som va av värde att se på.
Jag zappade runt lite men bestämde mej
ganska snabbt för att stänga av.
 
Kunde jag somna?
NÄE!
 
Vände jag och vred på mej?
JA!
 
När klockan lös 01.48 kändes det som om
det va dax att gå upp,men där går väl iaf
gränsen för "pensiovaknande" va.
 
Jag låg kvar,men det enda jag kunde tänka
på va muffins.
Hur jag skulle göra smeten,vilka formar jag
skulle ha,kanske nån dekoration och inte
minst om dom skulle fyllas med smörkräm
eller kanske chokladkräm rent av.
 
Klockan 5.30 fick jag nog av muffinsgrubblerierna
och dom rent av tokiga nattfunderingarna,så jag
gick upp och tryckte på bryggar´n.
 
Hur fan kan man få muffins på hjärnan bara sådär?
Jag är ju inte ens speciellt förtjust i muffins.
 
Det jag istället borde tänka på är hur i helvete
man gör för att sova,åtminstone en "liten" stund.
 
Jag vet tydligen bara hur man gör när man
är vaken och igång,och det här med nattsömnen
börjar minst sagt bli ett problem.
 
Föreslå inte sömntabletter bara,det har jag provat.
EN GÅNG,och det enda som hände var att jag inte
ens fick en microminuts sömn,för jag tror inte ens
ögonlocken så mycket som fladdrade till av trötthet.
 
Snarare tvärtom,och dessutom fick alla kroppens 
muskler totalspelet och det ryckte tamme fan även
i örsnibbarna.
 
Men nu ÄR det ny dag och jag behöver inte
bekymra mej om sömn än på många timmar.
 
Bring monday on bah!
 
Och så ska jag drömma om fredagens dessert!
Mmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0