Lite av varje

Utan överdrift,kan jag väl säja att kaffe
är en av dom godaste drycker jag vet.
 
Det händer att jag halvligger i soffan med
kaffemuggen på magen och värmer händerna,
samtidigt som jag gluttar lite på Tv.
Tar en sipp då och då,bara för att det är
så mysigt.
 
Igårkväll va ett sånt tillfälle,men det blev
inte bara mysigt faktiskt.
Råkade visst slumra till ett par microsekunder,
och när det välbekanta "rycket" satte in,så
va det kaffe typ ÖVERJÄVLAALLT!
 
Hela jag va dyngsur,likaså soffan och en bit
av ena kudden.....hm!
 
Inte speciellt kul att studsa upp fort som fan
och lägga allt i blöt för att få bort fläckarna.
 
Soffan va ju iof svår att få in i badkaret,så
där torkade jag satan och gnuggade ett tag,
så man kan ju lugnt säja att jag vaknade till igen!
 
Den sköna slummern slutade med att tvätthögen
återigen fylldes på,fast ofrivilligt.
Och när jag ändå va på benen igen,så förberedde
jag lite bakgrejer som snart ska användas.
 
Jag fick ju för ett tag sen förfrågan om smörgås-
tårtor och vanliga tårtor till ett kalas,så jag tänkte
vara lite smart och testa recept INNAN det slutar
i kaos där oxå.
 
Har man lovat hembakt,så går det fan inte för sej
att komma med köpebröd,och då spelar det ingen
roll om jag somnar i degskålen eller inte!
 
Det här lär bli jävligt spännande,iaf om jag får gissa själv!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0