Jag tog min egentid och det va skönt

Det är ju själva fan vad tiden springer
med tränade och lätta steg när man
själv ska utforska omgivningarna.
 
Som igår t.ex,tyckte inte att jag gjorde
så värst mycket,men helt plötsligt va det
lik förbannat eftermiddag!
 
Började med att leverera ett glas,och där
blev jag iof kvar på pratstund i 45 minuter.
 
Vidare mot jakten på lyktor och diverse
annat som kan behövas till skapandet
härhemma.
 
När det va klart,tog jag vägen förbi "Vattenflickan",
för hon hade varit söt och köpt glas åt mej 
tidigare i veckan.
Där blev jag bjuden på kaffe och knäckemacka,
och naturligtvis passade vi på att njuta i solen
över en hel del prat oxå.
 
Så,när jag sen landade på hemmamark igen,var
det direkt hög tid att börja förbereda maten inför
kvällen då den enligt receptet skulle "vila" i minst
tre timmar innan servering.
 
När jag ändå väntade ut förrätten,passade jag på
att baka lite till kvällskaffet.
 
Ja,och sen va det typ läggdax igen!
 
Jag tog "Vattenflickan" på bar gärning och
knäppte en spontanbild,he he!
 
I deras trädgård råder ordning och reda till punkt & pricka,så
skylten säjer lixom allt!
 
Den här skaldjurscheesecaken lyckades jag åstadkomma igår,
och faktum är att den blev riktigt god oxå.
 
Till kaffet serverades ckokladfudgebakelser med hallon
och lite grädde.
Visst då,och sen blev vi så mätta att vi inte ens orkade spela
TP till långt fram på morronkröken.
 
Tur det kanske,för isf hade ni INTE sett en enda bokstav
härinne förrän framåt midnatt idag.
 
Nu ska jag emellertid leta reda på dagens fejs och
dricka lite mer kaffe innan det är dax att hitta på nåt.
 
"Soliga lördagskramar" från här ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0