Jag bara undrar!

Är det inte märkligt att man en söndag,
då man verkligen skulle kunna sova ut
och bara ligga kvar lääänge i sängen,
vaknar redan halv sju och absolut inte
kan somna om!!!
 
Såhär är det ofta för mej,och även om
jag vet att jag har ganska många år på
nacken,så borde jag väl iaf inte redan ha
drabbats av "pensionärspiggheten",eller?
 
Nåväl,jag skuttade ur sängen och satte
på kaffebryggar´n förstås.
Eller skutta kanske är att ta i,jag vred
benen sakta över sängkanten och försökte
räta upp ryggen med ett knak,men ändå.
 
Nu sitter jag här och bara råglor på alla
nya baktillbehör som Prinsen så snällt
inhandlade åt mej igår på eftermidda´n.
 
Vet bara inte VAD jag ska välja eller vad jag ska göra än.
 
Undertiden han va söt och shoppade åt mej,
stod jag härhemma och fixade lite lördagsmat.
 
Fantasin tröt,så jag grävde lite i frysen och
rotade i runt i kylen ett bra tag innan det
plockades fram grejer.
 
Stekte bacon och pressade två vitlöksklyftor innan jag rev en
liten persiljerot över.
Klippte färsk persilja och tillsatte majs en och liiiten skvätt
grädde samt mjölk.Sen fick det stå och gotta till sej en stund.
 
La hela gojset i en utkavlad smördeg och toppade med nåra
ostskivor,creme fraiche mera persilja och mald svartpeppar.
 
Gjorde ett inte så fint paket men väl inpackat iaf,och penslade
med ägg för att ställa åt sidan en stund.
225 grader i 23 min ca,blev typ helt perfekt!
 
Ytterfilén fick kryddad och fin stekyta och ställdes sen på låg
värme in i ugnen tills den blev 70 grader.

Och nu måste jag bara få skryta en aning,för den 
smördegsinbakade "hittepåröran" blev bland det
godaste jag nånson ätit.(i den vägen alltså)
 
Det hela avslutades sen med lite färska pimpade jordgubbar,
och dom fick jag som vanligt ha alldeles för mej själv!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0