Från A till Ö

Knappt hade jag hunnit reflektera över
den genomgrå himlen och det aldrig
sinande regnandet igår,så kom solen
i form av en "extrasyster" hit på fika.
 
Egentligen va det inte bara för att vi 
skulle sitta och prata bort en massa tid,
vilket iof inte alls varit svårt,jag hade
ju lovat vara behjälplig vid textande
av gratulationskort och album.
 
Så fort vi sagt hej då plockade jag fram
saxar,pennor,glitter,lim och allt som kunde
tänkas gå åt.
 
Sen började jag med det tidskrävande
men oxå roliga uppdraget,för redan idag
eller senast imorr´n MÅSTE det levereras.
 
Man kanske inte tror att det tar så himla
lång tid att skriva alfabetet från A till Ö
på nåra pappersark,men lägger man till
W och dessutom förklaring till alla bokstäver,
då är ett par timmar som ett saltkorn i
Himalaya ungefär.
D.v.s helt obefintligt.
 
När klockan va ett inatt hade jag typ suttit
oavbrutet från 14.30 och pillat,bortsett från
nåra små kaffepausar och toabesök.
 
Hoppas,hoppas,HOPPAS nu bara att jag
blir klar i tid,och framförallt att det blir
så pass bra att jag slipper skämmas vid
överlämnandet!
 
Fina färger gör en ju glad iaf!
 
Glitter i miniformat har en tendens att lämna spår efter sej typ ÖVERALLT,
så nu är det silverstoft både i hår och under naglar,och på duken inte minst!
 
Naturligtvis fyllde jag i varje bokstav med silverpenna oxå,och sen för att
fixa till det ordentligt var jag tvungen att ta fram svarta pennan till
konturerna igen.
 
Måste nu fundera ut HUR finishen ska göras,och sen har jag BARA det
ordinarie gratulationskortet kvar att försöka texta så gott det bara går på
fri hand utan linjering.
Gamla blyertsstreck om än nästan osynliga,såna vill jag INTE lämna efter mej!
 
Ha nu en riktigt skön torsdag.
Idag skiner äntligen solen igen,
iaf hos mej! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0