Vissa dagar fylls till bredden

Igår kom jag på att jag minsann glömt
köpa hårtofsar som ska med på semestern,
och sånt går ju bara inte för sej.
 
Så jag rattade Pärlan till närmsta större stad
och inhandlade en bunt svarta gummiband.
 
När det va klart,drog jag i full kareta till "Mellan",
körde henne till ett möte och fortsatte sen min färd
till "Stora" & Wille.
Där blev jag bjuden på omelett med efterföljande
kaffe och lite tjatter,innan det va dax för Wille att
äta och sova.
 
For hemåt och hann bara typ innanför dörren så
kom "Tightsbruttan" på eftermiddagskaffe.
 
16.20 sa hon hej då och hastade hem.
Själv laddade jag bryggar´n igen och öppnade
ytterdörren för nästa gäst tio minuter senare.
 
Jovisst då,ibland fyller man dagsbägaren till fullo
och igår va just en sån dag.
 
Dagen D som i onsdag bjuder på blandad kompott
den oxå,dock på hemmaplan.
 
Man kan fan inte va ute och fara FÖR ofta!
 
Mormors kamerafodral va både snyggt och gott tyckte Wille.
 
Man kan ju faseiken inte låta bli att knäppa en massa
bilder på gullungen.
Han växer så det knakar och är världens goaste ♥
 
Man önskar ju verkligen att man blev lika bra på bild som
den här charmknutten,men troligtvis är det som så att han
fick ALLT av det goda!
 
Man kan busa till det oxå,och se hur eller om man passar i
långt hår.
Jag tycker nog att det är bra som det är faktiskt.
 
Det funkar oxå bra att "tittuta" upp & ner,och med lite
stjärnglans blir det ännu roligare.(tycker iaf mormor)
 
Cindy va dock måttligt road av allt knäppande.
"Hålla på och ta kort HELA jävla tiden lixom"!
 
Lyckades oxå knäppa en bild på "Tightsbruttan"
under hennes fikabesök igår.
Mer än halva tiden satt hon däremot och skypade
med ena dottern som bor i Australien.
 
Förvisso hann jag med både det ena och andra
under den pratstunden,och just därför får hon
stå ut med att figurera på detta sätt här!
 
Nästa gång får hon banne mej ingen bulle till kaffet
om hon beter sej sådär igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0