Igår va jag ganska effektiv

Jag sa ju att vi skulle nyttja HELA
måndagen,och det gjorde iaf jag.
 
Först graverade jag lite,sen fixade jag
en köttfärslimpa(men glömde fota mitt pucko),
när limpan stod i ugnen passade jag på att sätta
en liten bulldeg,för jag bestämde mej för att det
skulle va "lokala bulldagen".
 
Det betyder att man INTE äter upp dom själv,utan
åker runt och ger till dom som inte kan,vill eller
ens orkar baka egna.
 
Jag menar,bara för att man är lite äldre t.ex,så
smakar det ju alltid gott med nybakt,kanske
ännu godare när man får det som överraskning.
 
Iaf,när limpa och bullar va klara,graverade jag
en stund till,tvättade lite och diskade för att sen
få ett jävla sug i "sytarmen".
 
Jorå,så jag klippte helt enkelt till en liten topp
som nu är under konstruktion.
 
Jag drack förstås en jävla massa kaffe också,och
så hann jag med att besöka Apoteket och affären.
 
I affären inhandlade jag lite semesterlektyr.
Satan så spännande det ska bli att bläddra
i dom pocketböckerna.
 
Om inte annat för att jag är jävligt nyfiken på
hur den s.k "Skrotnissen" har fått till en bok.
 
Nu är det emellertid dags att sätta i gravyrkontakten
igen,jag måste ju göra nåt idag också!
 
Gissa varför jag hade pärlsocker på?
Just det,då finns det inte en suck att jag ens tar en kantbit!
Med tanke på att jag ett antal gånger förväxlats med
hon på hästen,så känns det ju nästan som att jag
har en del i den där blaskan!
(eller kanske inte alls förresten!)
 
Lilla Mankan,hoppas du har nåt vettigt att komma med
nu när du får följa med till Rhodos!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0