Ännu doftar irritation

Som ni ju vet vid det här laget,så är
min internetuppkoppling sämre och
tunnare än ett par gamla yllestrumpor.
 
Så igår inhandlade jag en ny router med
inbyggt modem,för jag tänkte som så,att
det kan ju va nåt vajsing med den gamla
utrustningen som står och blippar runt.
 
För det första skulle det enligt beskrivningen
va TVÅ antenner på mackapären,men inte
fan fanns det ens tillstymmelse till nåt spret
nånstans hur jag än letade.
 
Falsk marknadsföring,så det ska dom fanimej
få veta nästa gång jag uppsöker affären.
 
För det andra så ska det ju också va SÅÅÅ jävla
lätt att installera nya grejer,iaf om man läser på
manualen och på pappret som medföljer.
 
Nu är jag ju förvisso ingen hejare på japanska,
men jag tror det stod så.
Joråsatte,fyra timmar tillbringade jag framför
kontakter,sladdar och dator igårkväll/natt,utan
att för den skull bli ett dugg klokare.
Snarare gråhårig även på armarna!!
 
Helvete vilket tålamod jag hade,även om inte
det heller hjälpte ett satans skit.
 
HALVJÄVLATRE gav jag upp,bryggde lite kaffe
för att lugna nerverna och sen kopplade jag in
den gamla kolasega routern igen!
 
Man är en aning irro idag som sagt,OCH trött
med för den delen!
 
Just en sån dag är det ju verkligen skitkul att
börja med tvätt och inse när maskinen gått ett
par minuter,att hälften som skulle va med,ligger
kvar i andra tvättpåsen!
 
Kaffe på det och sen väntar årliga tandläkarbesöket
som extra piff den här tisdagen.
 
Fattas bara att jag sätter tandtråden i halsen och
kräks på sköterskan i eftermiddag!
 
GAH!
 
Eller "kyk" som man också skulle kunna säja utan att va
alltför grov i truten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0