What have I done

Knökar mej ur sängen med små ryckiga
rörelser och undrar vafan jag gjort som
har dubbla helvetesvärken från inre
Mongoliet.
 
Böjer,stretchar lite men kan lixom inte fatta!
 
Ända tills jag sätter mej med morronkaffet
och nacken kröker sej som på en gam med
värsta tunga bytet i käften.
 
DÅ slår det mej,jag "tränade" ju lite igår!
 
Ni vet ju vad jag anser om träning,det har
väl knappast undgått nån,att jag tycker det
är överreklamerat med att flåsa runt i skog
och mark med sin "Runkeeper" i flera och
åter flera LÅNGA svettiga mil.
 
Men,jag tänkte som så,att mina förtvinade
rygg och nackmuskler kanske behövde lite
återuppbyggnad efter en sisådär 25 år av
felbehandling och felhjälp inom vården
som den ändå fått utstå.
 
För ett par månader sen blev jag erbjuden att
gå till byns lokala friskvårdsrum och "hålla igång"
med traktens pensiosar,och visst,jag har varit
där förr och förvisso är jag väl pensio själv snart.
Fast,med åldern och den stigande värknivån
kändes det knappast ultimat att tacka ja till det.
 
Är man inte mänsklig förrän efter middagstid,
så verkar det ju mer än korkat att ha förmiddags-
inbokningar som man inte kommer till.
 
Så jag har helt enkelt fixat egen utrustning så
jag kan ha mitt eget pensioträningsrum.
Och på den vägen är det nu,för jag va ju lixom
tvungen att få upp dom jävla vikterna just till
mitt Place igår.
 
M.a.o har jag redan tränat nu och DÄR har vi
förklaringen till att jag har så förbannat,jävla
ont idag!!!
 
Jag sa väl att musklerna legat i vila och är
lika förtvinade som på en hängmörad gris.
 
Det blir nog bra det här,framåt 70-årsåldern!
 
Lite mera kaffe och en karta Alvedon så kanske
jag överlever "dagen-efter-första-träningen"!
 
GAH & AAJJJJ!
 
Återstår bara att sätta ihop alla mackapärer också,men jag har
ju knappast nån brådska.Det lär väl ta ett par år innan tränings-7
värken lagt sej från igår menar jag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0