Resumé från gårdagen

Bäst som jag satt där med mitt marknadpyssel
igår förmiddag,ringde "Stora" och bjöd in mej
och Prinsen på söndagskäk.
 
Sånt tackar man förstås inte nej till,så när klockan
blev i runda slängar halv fem,packade vi in hundarna
i bilen och plockade upp "Lilleman" på vägen.
"Mellan" va redan på plats,så där tjänade vi nåra
minuters restid.
 
"Lill-Nisse" stod vi spisen och fixade köttet när vi kom
och Kelly va snabb in då hon kände lukten.
 
Jag lurade sen in alla i köket för att knäppa
en gruppbild,och den blev ju strålande...NOT!
 
Wille hoppade lite i hoppgungan och dreglade i takt.
Faktum är,att hans morbror ("Lilleman") studsade omkring
i just den där för snart exakt 18 år sen.
Galet vad tiden springer iväg.
 
Det va jättekul att se hur man kunde låta dreglet droppa ner på
golvet oxå tyckte Wille!
 
Tre av mina älsklingar samlade på rad♥
 
Wille hade fått en ny mössa som va tvungen att poseras i.
 
Sen blev det tydligen "kväller" och inte alls så kul längre.
 
Så,jag samlade kidsen för lite tokiga bilder i soffan istället.
 
Man måste släppa loss ibland och ha lite skoj.
 
Har man bara barnasinnet kvar ordnar sej allt.
 
Wille satt i andra änden av soffan och undrade vad vi höll på med.
 
Att han är imponerad OCH intresserad av sin morbror
råder det heller inga tvivel på.
 
Yeah man!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0