Det är jobbigt att gå på mässa

Herre min skapare så trött i fötterna
jag fortfarande är sen igår då jag och
Mia sprang runt på Syfestivalen.
 
Vad jag konstigt nog inte var trött i,är
tydligen snoozefingret,för ni ska ju inte
tro,att när man för en gångs skull får
25 timmar på dygnet,då utnyttjades 
iaf inte det till sömn!
 
Extratimmen alltså!
 
Men iaf,åter till gårdagen.
Om nån tror att en Syfestival BARA innehåller
sånt som har med sömnad att göra,då kan jag
upplysa om att så INTE är fallet.
 
Choklad och brända mandlar t.ex,det är ju
knappast nåt man väver in i lakanstyget,men
lik förbannat fanns det en monter med sånt.
 
Och scrapbooking,och pärlor,och lera och
tårtfatspinnar samt knäckformar!
För att nämna lite annat menar jag.
 
Min lilla börs var iaf ganska tom när jag kom
hem igårkväll,men vafan,ibland måste man
unna sej att må bra!
 
Det blev lite gott & blandat faktiskt.
Garn,Fimolera,lite pärlor,en blus och
kan ni tänka er,ett armband oxå,bland annat.
 
Idag ska jag bara softa och pilla lite på alla
grejer som ligger i påsen,och så måste jag
nog börja spara till nästa års festival.
 
Då kanske jag t.o.m köper en påse mandlar
och inte bara äter en korv ute i snålblåsten.
 
Fint va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0