What a yesterday

Fråga mej inte om jag frös om fötterna
igår,fråga mej hellre om jag såg tomten...
för det gjorde jag.
 
Och som sagt fötterna ja,dom börjar så
smått återgå till det normala!
 
Faktum är att jag oxå pratade med tomten,men glömde
lämna min önskelista!
 
Det åts sockervadd på marknaden,den flickan känner
jag för övrigt!
 
 
Sen,när fötterna knappt ville lyda och gå åt
det håll jag ville och näsan var rödare än
på en clown,då packade jag in och åkte hem.
 
Grannens inbjudan till käk kändes som en
välsignelse efter denna kylslagna lördag,
och det har väl aldrig känts så lyxigt att
få gå till dukat bord.
 
Altaninen som hon kallar´t,var inbjudande och cosy,så det va
bara att slå ner bakdelen och njuta av allt det goda.
 
En god liten plocktallrik till förrätt,och det enda jag faktiskt
bad att få slippa var oliverna.
 
Kvällens överraskningsgäst "Tightsbruttan",gjorde entré
lagom till varmrätten!
 
Saffranskryddad Tagliatelle med kött och annat gott la sej
väl tillrätta i kistan.
 
Som om det inte fanns nån hejd på smaskigheterna,tog
lilla grannen fram en cheesecake med frisk apelsinsmak
till kaffet oxå!
 
Obligatoriska gruppbilden togs förstås,sånt får man inte glömma.
 
Och,för en gångs skull fick jag "Tightsbruttan" att åtminstone
försöka göra en "lite" rolig min.(det tar sej)
 
Värdinnan tog även fram den lilla miniflaskan med
Dooleys och serverade oss varsin smutt.
 
Och sen fick JAG presenter av kvällens fina,hur snopen och
GLAD blir man inte lixom♥
Hon bah:
"Alltså,jag kunde inte låta bli att köpa detta,det är ju du"!
Fatta lyckan över att få en kökshandduk med döskalle
och bling på!Åhhhh!

Med matchande disktrasor oxå.
Ännu mera Åhhhhh!
 
Tack underbara,snälla rara P aka "Hurtbullen" för en
alldeles otroligt och genomhärlig lördagskväll.
 
Och återigen tack,TACK för fina presenterna,dom
har redan sin givna plats hos mej nu♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0