Snart är det lördag...igen

Som ni ju med all garanterad säkerhet vet,
så ska jag ju agera "knalle" på lördag igen.
 
Visserligen bara sex timmar,men iaf.
Bara planeringen,dit och hemresan
tar lixom tid och är inget som görs på
fem minuter precis.
 
Men,och nu kommer det som sporrar mej
allra mest,jag är oxå bjuden till grannen
denna marknadsdag i slutet på november.
 
Så när jag kommer hem på lördagskvällen
och är sådär småfrusen men förhoppningsvis
ändå jätteglad över att ha fått tjattra med massor
av trevliga besökare,då är det bara att ta ett
jättevarmt bad och fixa till sej.
 
Sen traskar jag den inte alltför långa vägen
till grannen på nummer 19,och väl där kommer
jag få mej nåt gott att äta.
Dricka tar jag förstås med själv!
 
Varannan vatten MÅSTE jag komma ihåg då,
för på söndagsförmiddagen efter ett antal
baljor kaffe,är det hög tid att byta till vinter-
sulor på bilen.
 
Det är ju inget jag precis längtar efter,men 
jag har heller ingen lust att lämna in bilen
på verkstad för en sån simpel grej när jag
kan fixa det lika bra själv.
 
Den kosingen kan man lixom göra roligare
saker för,som att köpa nya gravyrstift t.ex!
 
Som sagt,nu har jag bestämt att det ska bli en
toppenlördag,och fan ta den eller dom som
sabbar det konceptet.
 
En lyktagravering kvar,sen är jag fit for sale!
 
Torsdagskramar till er alla ♥
 
Den här lilla lyktan är iaf färdig,så nu ska den packas ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0