Mos i hjärnan & mos i kastrull!

Eftersom jag ju är ganska redig av mej och
byter däck på bilen lika smidigt som jag
byter glödlampor och rensar avlopp,så blir
man lätt aningen oredig och brydd,när det
påpekas att däck(helvetena) är felditsatta!
 
Ameh va fan då...inte hade jag en endaste
tanke på att kolla hur mönstren i däcken
va vända,bakåt eller framåt med formationen
eller kanske rent av upp & ner.
 
Gör om och gör jävligt mycket mer rätt lixom!
 
Tack för upplysningen sa jag inte alls till h*n 
som så försynt men ändå med visst plir i ena
ögonvrån påtalade detta fatala misstag och
tillika klantiga men ändock omedvetna tilltag.
 
Jaha,bara att dra fram den förbannade domkraften
och slita ytterligare på ryggen som redan är mer
förvriden än ett trassligt garnnystan då!
WTF!!!!
 
Lugn och fin sa "påpekar´n" när h*n hörde hur
jag tänkte högt och såg skitlessen ut i båda
ögonvrårna och stod där med nedåtpekande
små besvikna mungipor.
 
Lugn bah,jag har hjälpmedel så du absolut
INTE behöver krångla med nån domkraft,hör
av dej imorr´n em,så är däcken bytta till sina
rätta platser på ett kick.
Så sa h*n och jag sken genast upp likt sola
på Gotland en sommardag i juli.
 
Fan så bra,nu fattas bara en redig tvätt av
Pärlan oxå.
Men även på det området blev jag erbjuden att
låna högtryckstvätt och slipper stå UTE på min
gamla bakgård.
 
Tror minsann att "nån" har ett gott öga (troligtvis två)
till Majso....säj nån som inte har det förresten ;)
 
Det´blir nog bra det där,och när jag ändå pratar
om bra grejer så kommer jag osökt in på Karma.
Jorå,för igår va jag sådär extrasnäll och moderlig
mot "Lilleman",bjöd på potatismos gjort med super-
mycket kärlek med goda tillbehör,och ännu mera
givmildhet fick han oxå i helt annan tappning.
 
SÅ,man kan väl säja att Karman slår tillbaka fast
från annat håll.
 
"Gör gott & du belönas ännu godare"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0