Mormor saknar sin lilla gullunge!

Knappt hade dom hunnit lämna Svedala
Wille och hans päron,innan mormor började
sakna lilla goset.
 
En vecka känns som en evighet,så snacka om
att han kommer bli sönderpussad när jag träffar
honom nästa gång.
 
Hoppas han plaskar med fötterna i poolen tills
det blir simhud mellan tårna,och hoppas att
hans föräldrar njuter riktigt ordentligt på första
semestern med prinsen utomlands.
 
Jag vet minsann hur det va när jag själv for
iväg med kidsen till varmare breddgrader
dom första gångerna.
 
Känns som i förrgår,men jag inser ju nu att det
hunnit gå många flygturer sen dess.
 
Idag ska jag som vanligt ligga på min röda
plyschdivan och vältra mej i lördagsgodiset
jag inte åt i helgen,samtidigt som jag faktiskt
har en hel del att uträtta och fixa.
 
Det sistnämnda ljuger jag förstås om,men det
låter ju bra att jag för en jävla gångsskull
kanske gör nåt viktigare än bara pimplar
kaffe och klämmer pormaskar jag INTE har!
 
Till er andra som ALLTID jobbar 24/365 och
som fattar vad det innebär med åtaganden
och familjeliv,ni som har bekymmer och
kudden full med oro:
bry er inte om mej som får allt serverat.
 
Jag är inte den som är den,jag unnar er mer
än gärna allt gott...och MER därtill!
 
Puss på pannan & ta´t lugnt.
D.v.s stressa inte ihjäl er,även om jag skulle ha
ALL tid i världen och kunna komma och ta hand
om och "lappa ihop" er! ;)
 
"Spanien-Wille" ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0