Just idag är jag irro

Jag va som bekant förbi hos lokala
glasmästarn i måndags och lämnade
in en mall,så han skulle skära till en
åttkantig glasbit åt mej.
 
"Jag ringer dej under morrondagen",
så sa han innan jag gick,och den da´n
va igår,TISDAG!
 
Rigde han?
NÄE!
 
Sånt där kan få mej så inihelvete irriterad
och frustrerad och förbannad och satans
besviken att jag inte ens kan sätta ord på´t!
 
Vad är det för jävla sätt egentligen!?
Som yrkesman bör man va rädd om
sitt rykte,och det mot ALLA,inte bara
mot dom som kanske är storkunder
och beställer en inglasad altan alternativt
en huslänga med växthus.
 
Nu har jag bestämt mej,för ringer han inte
idag före klockan tolv,så åker jag bort till
honom och säjer FLERA väl valda ord.
 
Naturligtvis avslutar jag med att jag INTE
ens vill ha glasskivan,om den nu är färdig.
 
Hur jävla lång tid kan det ta lixom,att lägga
mallen på en glasbit,skära till och sen ringa
upp mej?
 
Inte många minuter,det VET jag!
 
Hade jag haft en tillräckligt stor bit här,
kunde jag själv skurit till det jag behövde,
men istället för att panga grannens ruta så
bad jag om hjälp från en fackman.
 
Ser man ju hur det blev.
Det enda som i det här läget är lite positivt,
kan isf va att jag i ren ilska och frustration
fått mer energi till att skapa,så nu finns det
ingen tid att förlora.
 
Tror faktiskt jag ska avsluta mitt besök hos 
"Glasis" med att säja:
"Vet du,för mej är du helt genomskinlig,men
din farsa kanske oxå är glasmästare"!
 
Punkt slut!
 
Kram på lillörda´n till alla normala
och vettiga typer ♥
 
Just ett sånt här glas är vad jag bad om!

Kommentarer
Postat av: S

Vet du.... Kanske han jobbar fulla dagar och har massor att göra..till skillnad från dig!

Svar: S:Vad mina dagars innehåll har med sunt förnuft och vett att göra,fattar jag inte riktigt.
MAJSO

2013-11-13 @ 11:18:55
Postat av: häxa

man ska inte underskatta små !!!!Kunder , lovat är lovat,om man inte har en usäkt...men ringa kan man om man lovat/Häxa

2013-11-14 @ 09:16:56
Postat av: Majso svarar:

Häxa:PRECIS,och det va just det lovad ohållna ordet jag syftade på i inlägget!
Kram!

2013-11-14 @ 09:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0