Jag borde slå dom på käften!

Man kan ju undra hur vuxna s.k människor
är funtade ibland!

Jag bor ju som ni vet i "Huset Gud glömde",
men en sak han dock INTE glömt,är soptunnor.
 
Vi har FYRA stycken på gården,en för matavfall,
en STOR grön och TVÅ små.
 
Sopbilen kommer varje måndag,och visst kan det
va en hel del sopor,men typ ALDRIG så det helt
svämmar över.
 
Lik förbannat är det både nu och då partaj för
traktens alla skator,för även om det bara är 2 cm
mellan tunnorna,och alla inte är fulla,så är vissa
grannar så inihelvete lata att dom prompt måste
lägga sina påsar i närmsta tunna som redan är
MER än proppfull.
 
Detta trots att det som sagt finns ytterligare
tunnor precis bredvid,där man enkelt kan
lyfta på locket,slänga i sina påsar OCH stänga
locket ordentligt.
 
För det finns ju inget mysigare än att gå och 
plocka molekyler av papper,gamla korvpaket
och ofta faktiskt matrester,som ju INTE ska ligga
i dom GRÖNA TUNNORNA!
 
Jävla äckelmänniskor och lata jävlar.
 
En stor käftsmäll skulle dom fan ha!
 
Eller,jag kanske borde samla ihop "skathacket"
och knöla ner i deras brevinkast,så får dom se
hur fräscht det är.
Sen kan jag ju sitta utanför och skrika,flaxa och
kraxa PRECIS som skatorna!
 
Så gör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0