Fix och trix och besök

Igår när jag precis skulle sätta fart med
mina alster och VERKLIGEN få lite gjort,
då stod det helt plötsligt finbesök i hallen.
 
"Stora","Mellan" & Wille kom nämligen
och hälsade på lilla mej. 
 
I såna lägen släpper man ALLT och bara
fokuserar på umgänge.
Igår syddes det för övrigt mössor på löpande
band här hemma.
 
Wille fick en varmfodrad och mamman en enklare utan foder!
 
Man blir lite lätt hungrig av att sy,så jag och
tjejerna intog varsin sallad.
Allt under Willes skarpa blick!
 
Är man liten kan det va mysigt med mjuka och gosiga leksaker,
i det här fallet ett par biltärningar.
Dom kanske rentav kommer till användning snart,om nu
"Lilleman" tycker att det ska va sånt tjafs i framrutan!!!
 
På tal om "Lilleman" ja,han kom oxå på visit,så vi fick
tillfälle att skåla för honom och det nytagna körkortet.
SCHKÅL!
 
Framåt eftermidda´n va det så dax att säja tack för besöket till
Wille,hans mamma och moster.
 
Jag tog tag i mej och mitt och skulle just efter avslutad
kaffepaus börja med skapandet igen....när det knackar
på dörren och ytterligare besökare står i hallen.
 
På med mera kaffe och fram med en mugg till bara!
 
Nu va det ju förvisso onsdag igår,så naturligtvis kunde ju 
inte tacka nej till smaskigheterna jag blev bjuden på.
Inte för att jag behövde den,men inte fan gjorde det ont DÅ,
att känna hur den la sej som en hel sidenklump i nedre magsäcken.
 
Nu är man ju lyckligt lottad,som har både familj
och goda vänner runtomkring sej,så jag lägger
helt enkelt gårdagen oxå i den lilla minnesasken
med titeln : "Härliga dagar"!
 
Jorå,och sen blev det kväller och DÅ satte
jag fart med både det ena och det andra.
 
ALLT ordnar sej,bara man har lite disciplin att
plocka fram när den väl behövs!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0