SÅ.JÄVLA.TRÖTTSAMT!

Bara för att jag krängde på mej
en skjorta med krage igår,och
stampade MASSOR med gånger
svinhårt både i golvet och gräsmattan,
PLUS drämde bägge nävarna som
fan i köksbordet så kan ni ju ge er
den på att det inte fanns ett endaste
någe av det jag letade efter.
 
...................................................
 
Punkt och inget mer med det typ!
 
Så.jävla.tröttsamt.OCH.förbannat onödigt
när jag väl fick röven från graveringsstolen
och verkligen drog iväg hemifrån.
 
Jag letade tamme tusan överjävlaallt
efter det jag skulle,men näerå,det enda
jag fick tag på va en påse grillbriketter
och det visste jag inte ens om att jag
skulle få med mej hem.
(nån satans överraskning på Jula)
 
I ren uppgivenhet slog jag numret till
"Vattenflickan" och bad henne brygga
en kanna med extrastarkt kaffe,sen tog
jag svängen förbi henne på hemväg.
 
Och gissa vad jag fick av henne då?
JO,åtta stycken champagneglas att
gravera på.
 
Nästan så jag grät av tacksamhet och
fick lust att riva upp påsen med grillbriketterna
och dra svarta streck i ansiktet.
Jag menar,ett indiantjut med lite svarta
markeringar i fejset hade ju bara gjort
det hela än mer fullbordat.
 
Så,med facit i hand slutade den hemifrånturen
på bästa sätt iaf,och kaffet hade hon klarat av att
få till riktigt bra med tanke på att flickebarnet
inte ens vet HUR det ska smaka eller HUR det
ska se ut.
 
Och så kan jag ju tala om,att den där jävla
skjortan med krage,den tar jag aldrig på
mej igen,såvida inte kragjäveln sprättas
bort vill säja.
Större hån har jag typ aldrig varit med om!
 
Nu kanske ni tror att "Vattenflickan" va sur med
tanke på den där uppsynen,men faktum är,att
hon (som vanligt) fick meddelande och då blir
hon så fokuserad att man inte ens får minsta
kontakt med henne!
Enda stunden det va tyst nån halv minut eller så,
för den flickan både skrattar och pratar konstant.
Nästan mer än jag,och det vill INTE säja lite precis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0