Ingen rök utan eld...

Precis som jag skrev igår,så sket jag
i att stå och frysa vid majbrasan.
 
Varför heter det förresten "majbrasa"
när det är en aprilbrasa?!
 
Men iaf,vi fixade en egen liten eld 
här hemma faktiskt.
 
Det funkar skitbra att grilla INNE,fast det är lite ute.
 
Det blåste ju satan,så med risk för att grillen flugit sin
kos,satte vi den mitt på balkonggolvet.
ATT vi inte tänkt på det tidigare!
 
Mamsen & pappsen kom ju som bekant på
lite Valborgsmingel,och istället för blomma
eller kaffe som hon ibland (oftast) brukar ha
med sej,fick jag en påse med:
Fransyska,kryddor och lite annat smått,plus ett recept.
 
Och den här,för i dagarna ska jag laga till mammas goda
Porterstek i min gjutjärnsgryta.
 
Hon är bra påhittig lilla mamsen♥
 
Nu vet ni vad jag gjorde igår då,och idag är som
bekant en helt ny och alldeles röd dag i almanackan!
 
Välkommen Maj!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0