Det är så mycket man borde

Som att rensa ur alla skåp och
lådor t.ex.
Jag har en förmåga att samla på
mej grejer både till höger och
vänster och uppåt och neråt.
 
Ibland får det dock va nog med
slängande,som nu när alla sop-
tunnor är knökfulla och grannarna
ändå envisas med att trycka ner
skit fastän det är ÖVERFULLT!
 
Gissa hur det ser ut på gården?
 
Som en jävla soptipp kan jag upplysa
om,för givetjävlavis så har fåglarna
rivit och slitit och partajat hela förbannade
natten i nån salig skräporgie.
 
MEN,den här gången är det jag som
INTE plockar sunk efter andra,deras
gamla papper och matrester får dom
fanimej ta reda på själva.
 
Eller förresten,jag kan ju ta på plast-
handskar och bära upp det,lägga det
lite stajligt utanför deras dörr och
lämna en lapp:
 
"Åter i retur" typ!
 
Hur tänker folk egentligen?
Rättare sagt varför tänker dom
inte alls utan är bara så jävla
korkade fast dom ser att det 
inte får plats ett pappersark
till i tunnorna!!!
 
Ordningsvakt va förbanne mej aldrig
nåt jag ville bli,än mindre sopsorterare
åt andra VUXNA människor.
 
Skärp er för fan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0