"Smallfoot"

Rap & närapå lite utpys,för fan
så mätt och däst jag känner
mej fortfarande.
 
Behöver knappast tänka på middag
eller nåt annat i den vägen fram till
midsommar efter gårdagens kalas.
 
Lugn nu,det är bara halvdukat med mat ännu.
Porterstek,baconlindad kyckling,lax,romsås..................
Ameh hallå,ni fattar matkoman som satte sej som en kokt
potatis rakt ner i strupen efteråt va!
 
Observera att detta INTE är min assiett.
Jag HATAR After Eightchoklad,vare sej den serveras
före eller efter åtta!
Men ananaspaj tog JAG lite av däremot!
 
Här står min nu ÄNNU MINDRE lillsis,som för drygt en månad sen
(och som vanligt minst två ggr/år) varit i Thailand med familjen.
(vissa har det bra minsann)
 
Måste kännas underbart för henne att nu kunns strutta omkring
i en NORMAL bikini på beachen utan att tas för en strandad val.
 
HA,näerå,jag känner mej inte ett dugg ironisk.
Skillnaden mellan henne och mej,är att jag INTE
sa uttryckligen vad jag ansåg om hennes vikt förr.
Hon däremot kom med gliringar till mej,typ:
"Fan vad tjock du är,tänk på vad du äter människa"!
Skillnaden va bara att jag då var GRAVIDFET! (+ 30 kg x 3 kids)
 
Viss jävla skillnad kan man säja!
 
Nu däremot tänker jag börja va tvärtom om tala om
för henne att:
"Nu tycker jag nog fan du äter för LITE"!
 
Same,same but different in my paybacktime!
 
Man FÅR göra grimaser om man vill,fastän det är födelsedagskalas.
Bara det är så att jubilaren inte fyller exakt på partydagen,och det
gör han ju inte.
 
Bäst som jag satt där,hörde jag trippandet
av små,små fötter....
 
Jag visste ju garanterat att det inte va barnbarnet ännu,det
visade sej bara vara lilla pappsen med typ storlek 37!!!
(möjligen en liten 38a)
Ingen "bigfoot" där inte,snarare "smallfoot" och tassande fossingar!
 
Skål & grattis (om än lite i förskott) farsgubben!
Hur 2.8 %-ig öl kan se ut som rödtjut,det är inte
mitt utan kamerans fel!(bassattnivet)
 
Tack för all god mat (som mamma fixat) och
en mysig kväll♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0