3-årliga underredschecken-check!

På em kastade jag mej i bilen och for
in till vårt lilla lasarett,för 17.35 va det
tid bokad för underredschecken precis
som det brukar,och SKA!
 
Parkerade bilen och gick nåra hundra meter för att komma
till stället som tar emot oss av samma kön som jag.
 
Man kunde ju ha önskat att varit lite varmare,då hade jag
lixom gått aningen mer lättklädd och kunnat lufta lilla
"näckrosen" på vägen dit.
 
 
In,anmäla sej och betala 140 spänn.
Redan där blev jag glatt överraskad,
jag som trodde dom tog 150 riksdaler!
 
Efter ett par minuters väntan kom Kerstin
och hämtade in mej i det pyttelilla rummet
med den något större stolen ni vet.
 
Av med brallor och så hasa upp på det alltid
lika halkiga pappersöverdraget.
 
In med krokodilgapstängerna och så rotade
Kerstin runt en snabbis för att få med så många
små rara celler som möjligt.
 
Mitt i undersökningen säjer hon:
-"Gör du dina knipövningar"?
 
"ATT jag gör svarade jag,vill du känna"?
 
-"Eh,näe det behövs inte,jag bara undrare,
   för det är ju viktigt att göra det till en vana"!
 
OM du visste vilka vanor jag har,sa jag
förstås inte,men blev fan lite besviken
på´na som frågar en så viktig sak och 
sen inte vill få känna på beviset.
 
Å andra sidan,hon behöver nog ha alla
fingrar intakta med tanke på hennes jobb,
risken hade funnits att jag knipsat av ett eller
flera eftersom jag kniiiper så jävla hårt!
 
Tre år till nästa liggning,och gissa vem som
kommer fortsätta med sina näckrosövningar!
 
Vore förbannat jobbigt om hela innanmätet
skulle trilla ur när man kommer på besök.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0