Rain is in the whole air

Det regnar här idag.
Det har regnat satan inatt oxå.
 
Smatter och dropp i stora lass,men
ändå,det kan va skönt "ibland" med
nån sån här dag iaf.
 
Jag menar,stressen över att inte va
ute i det soliga vädret när det är
fint,gör mej lite prillig faktiskt.
 
Nu kan jag med gott samvete både
stå vid spisen och försöka komma
ifatt med graveringsuppdragen UTAN
att för den skull känna solångest.
 
Inte för att jag orkar sitta rakt upp 
och ner i en solstol flera timmar
i sträck,och dessutom finns det lixom
ingen avskild plats att göra det på
här heller för den delen.
ÄNDÅ känner man sej som en "fint-
väder-svikare" om man inte slurpar
i sej av det skönväder som bjuds ibland!
 
Nu ska jag ta mej en rejäl mugg Gevalia
till,den andra i ordningen smakar alltid
sådär extrabäst på nåt vis.
 
Sen kanske jag rentav letar upp ett
paraply och går ut iaf,lite obstinat
får man allt va i min aktningsvärda
och högst angenäma ålder.
 
Tjing på er! ☼
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0