Ny vecka nya möjligheter

Åh så skönt med ny vecka.
 
Jag blir så jävla lätt uttråkad
av s.k långhelger,typ!
 
Det ska ätas (iof inget tvång) och
planeras för mat mer och oftare
än i normala fall.
Åtminstone känns det så.
 
Jag hade hellre legat på en varm
sandstrand i hettan,vickat med tårna
i sanden och sippat kallt vatten ur flaska.
 
Gått en sväng i skuggan kanske och 
satt mej på nån liten taverna i min
sköna sarong med håret i flätor och
sandaler på fötterna.
 
Sen hade jag satt på AC´n och druckit
medhavt kaffe från Svedala,och inte
en enda jävla minut hade jag brytt mej
om inköpslistor eller potatis med jord på.
 
Nu är jag inte utomlands,och inte heller
sippar jag vatten ur flaska.
Spisen står där den alltid har stått,och
nåra sandkorn ser jag inte heller till.
 
Passet har förresten gått ut för flera
månader sen,så jag får väl helt enkelt
bläddra igenom ICA-bladet som dimper
ner på hallmattan om en stund och 
göra som jag brukar:
Skriva,skriva nota!
 
Hej vecka 26 nu kör vi så det ryker
ur kastrullerna,såvida det inte kommer
en oljeshejk på kamel utanför fönstret.
 
För då slaktar vi den och helgrillar
på gården,rättare sagt SHEJKEN grillar
och jag tar fram engångstallrikar!
 
Lila kamelhårsblomma,eller nåt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0