Man är väl förberedd!

Alltså,jag vet hur jävla jäktigt det kan
bli när det vankas midsommar och
andra högtider oxå för den delen,så
jag har faktiskt varit lite förutseende
och förberett inför morrondagen.
 
Jag har nämligen bjudit hit ungarna
och Lill-Nisse,William oxå såklart,men
han äter nog varken sill eller potatis
å andra sidan.
 
Jo,för att slippa stå med allt imorrn-
förmiddag när jag ska dricka kaffe i
lugn och ro,så rev jag ner färskpotatis-
skalaren från ena skåpet.
 
Fan vad jag svär över platsen den tar
övriga 364 dagar om året,men helvete
så glad jag är att jag ändå har den när
det väl kommer en midsommarafton sådär
lite hux flux.
 
Visst,det är lite meckigt,men hellre det än
att stå fjorton timmar med envis och ibland
oxå jävligt jordig potatis.
 
När jag ändå va i farten,satte jag in en 
ytterfilé i ugnen.
För det är ju som så,att alla av nån märklig
anledning inte alls gillar sill.
(konstigt folk lixom) =)
 
Så,nu är potatisen klar,bara att koka imorr´n,
och filén,den är avsvalnad och står i kylen.
 
Nu lutar jag mej tillbaka med ett glas juice
och klappar mej på båda knäna och så säjer
jag högt och tydligt så även grannarna kan
höra:
"FAN VAD DU ÄR SMART MAJSO"! :D
 
Kram och puss i förskott! ♥
 
En jävligt bra uppfinning,trots att den används så sällan!
 
Älskade "knölar"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0