Kanalkungarna rapporterar

Vilken tur vi hade med vädret!
 
Kanalresan igår blev en fullpoängare
och inte ett skit kunde vi klaga över.
 
I goda vänners lag gled vi fram mellan
Berg och Borensberg i makligt tempo
och såg det somriga,gröna landskapet
susa förbi.
 
Vi lämnade denna vy bakom oss och slussades uppåt i kanalen.
Vilken utsikt!
 
 Superfränt att glida över vägen vid denna akvedukt,att det funkar lixom!
 
Jag busade till lördagsförmidda´n riktigt rejält,och beställde
ett STORT glas vin,ca 1.85 cl.
Håhåjaja vad skoj det va! =)
 
Resesällskapet diskuterade när och vad som skulle förtäras,
och enades om varsin kokt med bröd.
 
Jag njöt av utsikten och det tillfälliga lugnet genom att fota lite förstås!
 
T tyckte han varit jätteförutseende som lagt ner badbrallor-
galning där sa jag och uteslöt vidare diskussion.
 
Jag testade förstås hörselskydden när jag ändå hade
möjligheten till det,och fi sjutton så tyst motorljudet lät då!
 
Snacka om precision va!
 
Vi njöt över att Baltzar låtit slita med sina mannar 1810-1832 så vi kunde
få möjlighet att uppleva åtminstone en "liten" del av detta fantastiska bygge.
Shit alltså,man blir jävligt imponerad.
 
Det visade sej ha smugit ombord en riktig härmapa.
Jag blev aningen irriterad,vafan det va JAG som
klev på först,så jag gick fram och sa ett väl valt ord!
 
 
Precis såhär tycker jag om härmisar.
GAH!!!!!
 
Och här har vi Ljungs slott,som uppfördes av Axel von Fersen d.ä 1774.
En av dom viktigaste slottsbyggnationerna från den Gustavianska epoken,
och som byggminnesförklarades 1989.
 
Efter drygt tre timmar kom vi så fram till Borensberg där vi klev av och hoppade
på bussen tillbaka till Berg igen.
Men innan vi kom fram dit gjorde vi ett litet stopp.
 
Närmare bestämt vid Cloetta i Ljungsbro,och som den choklad-
älskare jag är inhandlades det lite godsaker.
Mums!
 
Hoppsan då!
 
Och ännu mera hoppsan,men jävligt mycket JIPPI-HOPPSAN!
 
Kvällen avslutades hos resesällskapet och kära vännerna
med grillat och en massa prat långt in på sena nattkröken.
 
Natten spenderades sen i eget litet "hushem",och där sov vi som dom
"kanalkungar" vi varit hela dagen!
 
Där har ni min (vår) helg.
 
Tack C & T för två sjusärdeles trevliga dagar.
(och för jättebraiga presenterna jag fick i förskott)
Kram från oss ♥♥♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0