Kalastider

Vi är ju ganska många i den här
släkten,så alltid är det nån som
fyller,har fyllt eller ska fylla år.
 
Igår vankades det kalas för lillasyrrans
mellandotter som fyller 14 år idag.
(lillebrors dotter fyllde i lördags)
 
Vad säjer man mer än rap och tack för
kaffet lixom!
 
Det bjöds på grillade hamburgare,och jag va förstås inte sen att 
fixa till en precis som jag ville ha den.
 
Blivande 14 åringen satt och pratade lite
hemlisar med mej och såg allmänt lurig ut!
 
Wille som varit på dop kom oxå och va på
sitt allra soligaste humör.
 
Familjens nytillskott,ännu utan namn.
 
Nämen,där står ju moster Majso!
 
Jag kunde såklart inte låta bli att smita ut och fota lite.
Det är ju så vackert med blommor.
 
Sen sjöng jag "Björnen sover" för Lilla snigeln innan jag gick vidare.
 
Myran Mårten hade förirrat sej ganska högt upp,så jag lät honom få en
rejäl flygtur ner igen.
 
När jag varit lite fotomulle ett tag blev jag så jävla kaffesugen att
jag va tvungen att springa in från blomsterprakten och slurpa i mej
en stor mugg Gevalia!
Och ja,efter det tog jag Pärlan och styrde kosan hemåt igen.
 
Nu är det återigen ny vecka,en vecka då flera gravyrarbeten
ska vara klara,så det finns ingen tid för mej att sitta här och 
hänga längre.
 
Kram & hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0