Idag är ingen vanlig dag

NÄ!
 
Idag ska vi nämligen fira mamma/
mormor/äldremormor/svärmor...
 
Egentligen fyller hon inte förrän
på tisdag,men vafan vi vill ju hinna
säja hej innan det är dax att tacka
för kaffet och åka hem igen lixom.
 
70 smärta år fyller hon lilla mamsen.
 
En ganska lagom ålder på en som
hunnit med 5 egna ungar och ett antal
barnbarn samt barnbarnsbarn.
 
Iaf med tanke på att hennes äldsta
fyller 54 i år.
 
För att lilla mamma ska slippa stå med
mat och annat tråkgöra en dag som denna,
så ska jag och mina systrar fixa käket.
Och jag har fått i uppgift att fixa förrätten.
 
Vad mina bröder ska bidra med,det får
vi nog leta efter i nån gammal kartong
på vinden,för den ena bor en bra jävla
bit bort och den andra har visst precis
landat efter en utlandstripp.
 
Å andra sidan vill man ju kunna äta
maten utan risk för magsjuka,så det
kanske är bäst att dom inte kommer
med slevar och saltkar.
 
Joråsatte,det är väl hög tid för mej att
sätta igång med förberedelserna kan jag
tänka mej.
 
"Toast Skagen" på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0